Symamamamamaskin

Jag blev inspirerad av min kusin till att sätta mig vid symaskinen. Börja på den där väskan jag nu tänkt sy i flera månader. Jag vet fortfarande inte riktigt hur den ska se ut, men jag får väl prova mig fram. Jag har tre tänkbara modeller att testa på, och att börja med den enklaste av dem är väl kanske inte helt fel?

Min huvudvärk har äntligen släppt! Jag vaknade med huvudvärk och den har suttit i hela dagen lång. Med andra ord har jag inte gjort något vettigt alls idag. Suttit i soffan mest hela tiden. Nu skulle jag vilja köra igång med lite Wii fit. Men frågan är om det är rimligt den här tiden på dygnet? Jag kanske borde uppsöka sängen i tid för en gångs skull?

Jag har nedräkning tills torsdag nu. Då kommer älsk äntligen hem. Känns lite tomt här hemma, jag hann bli van att ha han hemma under de här tre veckorna. Också ska jag på en tripp med Malin och Lucas! Det ska bli så kul!=)

Kommentarer
Postat av: Laura

Vad duktig du är som syr dina egna väskor, jag kan knappt trä en tråd genom ett nålöga! :P



Nej, Ahmet är från Istanbul. Han är född i Istanbul och de bodde där tills han var 12 år då familjen flyttade till Alanya (i södra Turkiet alltså) då pappan började jobba där. Då han började plugga vid universitet flyttade han tillbaks till Istanbul men hans mamma och pappa bodde ju kvar i Alanya och han brukade även komma dit över somrarna och sommarjobbade alltså som transferguide på samma företag som mig den sommaren som vi träffades. :) Hans mamma är från Sapanca som ligger nära staden Izmit i nordvästra Turkiet (ca 12 mil öster om Istanbul) och nu då hans pappa har pensionerat sig så har de bosatt sig där. :)



Kram!

2010-01-18 @ 17:02:48
URL: http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0