Paltfredag

Idag var det paltpremiär hos oss. Första gången vi kokade palt här, och det var så gott! Skulle lätt göra om det om det typ imorgon. Nej, men de blir väl nån gång då och då framöver. Jag har då lovat ett paltkalas har när vi fått oss ett nytt kök.

Utöver det har dagen varit lugn. Vi har varit över till Staffan och Carin en sväng nu under kvällen och hälsat på. Och Vilja har varit och jaktat i flera timmar idag. Otroligt vad man hinner sakna henne här hemma. Det blir så lungt och tyst när ingen tassar omkring. Jag hade förresten lite dålig tajming idag, bråkade in Vilja i duschen (för hon har luktat superilla sen hon jagade sist), sekunden efter jag släppt ut henne från duschen hör jag svärfar i hallen som ville låna henne. Självklart fick han det, men tänk om jag bara väntat 15 minuter med hennes duschning? Nåja, hon verkar inte ha varit ner i något dynghål idag iaf, för hon känns fortfarande väldigt ren i pälsen:)¨

Imorgon ska jag försöka ta mig in till stan och hitta en present till mamma. Hon fyller ju år på söndag och nånting vill jag ju komma med trots att det låter som alla andra år "nej, spara du dina pengar, inte behöver du köpa något åt mig". Men hon är ju världens bästa mamma så självklart ska hon få en present:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0