Äntligen funkar datorn

Jaaa! Äntligen funkar min dator igen, det krävdes en ominstallation av Windows som tog hela lördagkvällen. Som tur var tappade jag inte allt för mycket av mina filer. Fotona var ju säkerhetskopierade på våran externa hårddisk. Förutom bilderna från Kreta då. Trodde jag hade tappat dem, men jag testade ladda hem ett program för att återställa raderade bilder på minneskort, och tro mig, det funkade! Jag blev så lycklig!
Recuva heter programmet om någon skulle behöva det någon gång.

Annars har veckan rullat på. Jag och Malin for iväg till Ikea på torsdagen och vi hann även över en sväng till Tex. Vi kom hem med en del saker, som alltid när man är på Ikea. Underligt att det alltid finns saker man behöver där ifrån. För min del blev det iaf billigt, eftersom jag fick ta Eriks överblivna euro sen vi var på Kreta.

Jag har också hunnit med att vara förkyld, mådde piss måndag-tisdag, men sen vände det fort. Med andra ord en väldigt lindrig förkylning. Och det var ju skönt. Annars brukar det oftast bli rätt ordentligt när jag väl blir förkyld.

I helgen har jag jobbat mina sista dagar på vikariatet. Så nu är jag arbetslös sånär som på 15% helgarbete. Det är trist, riktigt trist. Så idag har jag tänkt ta itu med städning här hemma. Om jag bara tar mig upp från soffan, för det är ganska mysigt att sitta här med filten:)


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jobbigt när datorn inte funkar! Kul med Ikea! :) Vad hittade du för fint då?

2009-10-19 @ 16:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0