091111

Åh, mitt garn hade hittat till vår brevlåda idag! Jag blev så glad, och det var så fint och mjukt! Precis sånt jag var ute efter. Nu ska jag virka mig en mössa och ett par vantar. Jag började virka en nalle igårkväll, men den får nog avvakta tills jag fått min mössa klar åtminstonde.


Ute ligger snön kvar. Jag trodde faktiskt den skulle tina bort ganska fort, men istället har det bara kommit mer. Nästan varje dag har det flingat lite grann. Ikväll/inatt ska vi tydligen ha strömavbrott. Hm. Typsikt, jag har tyckt det varit så bra när de haft det på torsdagar annars när älsk har hunnit komma hem.

Jag jobbade några timmar idag. Skönt att komma ut och träffa alla kollegor igen. Fick en hel del tider till jul, och det är ju alltid bra. Annars funderar jag mest på hur jag ska göra med denna vaccination. Från första början var jag helt besluten att ta den. Med tiden ändrade jag mig till att inte ta den för att jag tyckte det var lite väl tilltaget i alla skriverier om influensan. Men nu, nu är jag osäker igen. Kanske man ändå bör ta den? Tänk om jag skulle få svinet och bli jättedålig? Då skulle jag ju ångra kopiöst mycket att jag inte tog sprutan. Men tänk om det visar sig senare att man fick massa underliga biverkningar som inget vetat något om i dagens läge. Då skulle jag ju ångra att jag tog sprutan. Inte nu för att jag tror särskillt hårt på att det kommer vara en massa hemska biverkningar som dyker upp i efterhand, men jag tror ni förstår hur jag tänker.

Nåja, nu ska jag ut med Vilja, hon är väldigt otålig för stunden. Sen ska jag krypa ner i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0