Fiskepremiär!

Självklart jobbar jag i helgen när det bjuds på sommarvärme, det är som vanligt med andra ord. Nåja, det kommer förhoppningsvis fler fina dagar. Vi kan ju hålla tummarna för att det är riktigt fina dagar 1-12 juli, för då har jag nämligen första svängen med semester.

Älsk och jag har varit och fiskar ikväll. Två svängar. Första gången vid Rosån, och så  vackert det var där! Att jag aldrig varit där förr! Måste ta med kameran dit någon dag! Dock fick vi endast en abborre där. Senare på kvällen for vi till Trundöbron och testa. Blev två borrar, en id och en brax. Det var underbart skönt att vara ute och fiska.



Nu har jag och Vilja nyss varit ute på en runda. Tog cykeln, och det går förvånandsvärt bra. Får se när jag flyger i backen för första gången bara. Men hon gillar det och jag gillar det. Måste börja om och cykla, det är så härligt. Skulle bara behöva rusta upp cykeln lite. Jag kan ju börja med att ta hem nå olja från jobbet och smörja upp stackarn med.

Börjar bli dags att krypa ner i sängen. Jobb väntar ju imorgon också. Och då är det morsdag också, glöm inte bort det!
Och förhoppningsvis gör jag inte om min försovning imorgonbitti. Jag kom ju dock i tid till jobbet, däremot utan mat och utan att ha rastat hunden. TUR älsk var hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0