Söndagssurr

Sitter och ser en dålig film på tv. Eller så är den bara dålig för att jag inte hänger med, tittar minst lika mycket på datorn som på tv nämligen. Ska nog slå igång nån serie istället.

Helgen har varit trevlig. Jag jobbde igår och på kvällen hamnade vi hos Nettan och Martin. Var en väldigt trevlig kväll med alkohol för alla utom mig. Men jag hade kul ändå. Kände mig alldeles tillräckligt onyttig med allt jag hade ätit under kvällen, så några cider på det hade nog inte gjort så att jag kände mig bättre så att säga.
Idag har det varit strålandes sol så jag och Vilja var ute rätt länge här på gården. Försökte få sitta i solen och njuta, men hon skulle bara springa efter bollen. Så jag gav upp mitt solande och sparkade boll istället. Upptäckte dock att jag hade inte behövt köpa setet med sekatörer från jobbet då Vilja sköter ansningen alldeles utmärkt med sina tänder. Hon var nämligen och knipsade några grenar på vårat äppelträd. Jag var inte särskillt nöjd.

Imorgon ska jag till tandläkaren och laga två hål. Det svider redan i plånboken. Jag menar, det finns ju betydligt roligare sätt att spendera pengar på. Efter det tänkte jag fördriva dagen med städning. Hade egentlgen tänkt hinna till Tvärån under de här dagarna jag är ledig också, men nu blev det planerat att fara till min kusin på tisdag istället. Alfred fyllde nämligen ett år för några veckor sen och vi har än inte varit förbi där. Jag får helt enkelt hälsa på Tvärån nästa vecka istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0