Tisdag

Jag är ledig idag, grymt härligt måste jag erkänna. Älsk ringde precis så vi har surrat ett tag. Det är så skönt att få prata med han på kvällarna iaf. Nu ska de kanske börja fara söndagskvällar redan, riktigt surt tycker jag. Då får jag ju ännu mindre tid med han =(  Men förhoppningsvis är det väl bara en kortare period.

Annars har dagarna rullat på. Jag har jobbat hela helgen från öppning till stängning. Fredagkväll spenderade vi hos svärföräldrarna och visade våra planer. Lördag blev det middag hos mamma och pappa och se melodifestivalen med fruktsallad till. Det är synd man inte gör det oftare egentligen, för det är riktigt gott! Vi brukar göra det på jobbet ibland på kvällarna, men hemma blir det som aldrig av.
Söndag efter jobbet for jag direkt över till Eriks föräldrar, där blev vi bjudna på middag och fortsatte planerandet. Vi rundade av strax efter nio, men då kom jag på att vi glömt fixa ved. Så det var bara ta på sig kläderna igen och börja. Det gick som tur var ganska snabbt för oss att fixa det.

Idag skulle jag och mamma egentligen springa på stan och förstöra pengar, men det blev tyvärr inte. Ett möte på hennes jobb satte stopp för de planerna. Men vi får vl ta det senare under våren nån gång istället. Så idag har jag bara varit hemma. Blev lite deppad när jag såg att det snöade, nu ska det väl ändå bli vår? Med soliga fina dagar! Men, jag har iaf uträttat något idag, har städat hela övervåningen grundligt. Och läst i min nya bok. Kan knappt lägga ifrån mig den när jag börjar läsa. Marley och jag heter den. Rätt så roligt. Inte riktigt i klass med Gravidchock, men nästan. Jag uppskattar Vilja så himla mycket när jag läser den boken också. Hennes små upptåg är verkligen inget att bekymra sig om så att säga.

Nu ska jag se Halvåtta hos mig, och sen blir det att fixa middag till mig själv:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0