Ikeatripp

Det blev ett hastigt uppvaknande idag då pappa ringde och frågade om vi skulle med till Ikea. Jag frågade flera gånger om han drev med mig, för det gjorde han nämligen här för ett tag sen. Men nä, idag skulle de iväg, så självklart följde vi med. Inte för att jag hade något speciellt jag behövde därifrån eller har särskillt mycket pengar att spendera på roligheter just nu, men Ikea är ju ändå alltid trevligt:) Och nån sak lyckas man ju alltid plocka på sig. Vi fick en hel del inspiration för kök och badrum åtminstonde, och det är ju bra:)

Men, trots att vi gått igenom nästan hela Ikea utan att stoppa något av ett större värde i vagnen så lyckades vi de sista metrarna innan lagret. En ullmatta till lillrummet, ett citronträd och ett sort bonzaiträd! Och det är så fiiiint! Dock blir det nog Eriks ansvar att vattna det om det ens ska ha en chans att överleva hos oss. Jag har nämligen noll koll på blomster och är expert på att torka/vattna ihjäl allt grönt. I övigt blev det bara braatthasaker så som nya lunchlådor, skorhorn osv. Det var iaf en trevlig sväng! Och Saga och Vilja är helt tokiga i nya mattan. Säkert för att det är ull och den är långhårig. Saga gjorde verkligen sitt bästa ett tag för att smälta in i den - men svart katt på vit matta, då är det svårt att bli osynlig hur hårt man än försöker.



Vilja hade då haft det så bra medans vi var iväg, svärmor och svärfar hade tagit med henne på en lååång prommis och lek i skogen. Tre timmar hade de varit ute med henne. Jag kan lova att det var en trött tjej som mötte oss här hemma sen:)

Imorgon väntas jobb igen. Och jag ska nog försöka hinna och boka tid för utvecklingssamtal. Det var mina planer iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0