Snart är det semester!

Åh, nu är det nära! Semesterna bara väntar på att få börja. Sju timmar arbete imorgon, sen är det ledigt! Underbart! Hade bara önskat att älsk var ledig också, men han kommer ju snart hem igen så jag får väl hålla ut.
Jag ska försöka smita tidigare från jobbet imorgon tänkte jag, men det beror väl på hur mycket folk det är. Men värmen skulle ju vara tillbaka imorgon, och det brukar genast synas.

Hur som helst har helgen varit härligt. Jag tog ju ledigt söndagen då Erik fyllde år. Vi for en sväng på Kyrkmarknaden innan kalaset drog igång. Inhandlade inget annat än några fiskedrag. Hittade Myran som blivit mina nya favoriter. Det är inte så färgglada och söta som jag normalt sett brukar välja drag efter, men de spinner helt gudomligt! Också köptejag en renkorv av Vild Hasse också. Det är nästan obigatoriskt när man är på marknaden. Älsk slog också till på en hel del nya drag och flugor, så nu har vi rensat ur alla draglådor och kastat bort nästan hälften av allt. Mycket vara bara billidrag som inte uppförde sig riktigt riktigt.

Väl hemma från Öjebyn så startade kalaset  ganska snart. Vi hade ca 30 grader här inne till att starta med, vad temperaturen slutade på vågar jag inte ens fundera. Änåd stid både dörr och fönster öppet! Och en fläkt på bron för att trycka in lite ny luft. Då saknade jag verkligen ordentliga trädgårdsmöbler. Tänk vad härligt det hade varit att ha fikat utomhus!

På kvällen for Erik, svärfar och jag iväg till Hols en sväng för att fiska. Älsk skulle ju få testa sitt nya flugspö. Dessvärre var inte firrarna på hugget, varken på fluga eller spinnare. Däremot var myggen på hugget. Och knotten. Men det blev ganska bra så fort vi kom oss ut med båten. Hur som helst så blev det inte mycket mer fiskelycka än en liten abborre som snodde åt sig Eriks fluga just när vi var påväg in till land. Men det var en trevlig kväll!

Nu ska jag krypa ner i sängen med min nya tant tidning, ett gäng med nya korsord att hugga in i med andra ord. Hade egentligen behövt surra lite med älsk, men jag skulle tro att han sover. Om han nu inte är kvar hos sin bror än så att säga.

Åh, vad jag längtar tills han är hemma igen! Jag älskar han så otroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0