Alldeles för kallt

Jaha, så visar sig den riktiga vintern. Brrr, jag är inte redo för sånt här! Tempen hade krupit ner till -29,5 imorse när jag skulle iväg till jobbet. Det är inte normalt när det känns som att näsborrarna ska frysa igen när man andas. Eller när till och med Vilja tycker det är kallt. Stackarn satt med tassen uppe när hon gjorde sina grejor imorse.
Jag hade iaf tur idag, eftersom jag jobbat 8-16 så skulle hon egentligen följt med mig till jobbet, men när det är så här kallt vill jag inte ha henne i bilen. Jag menar, det blir ju knappt nå värme i bilen även fast man kör på fullt blås i kupevärmaren och då kommer hon frysa i 8 timmar. Nej tack. Men det visade sig att min far skulle jobba i byn hela dagen så hon fick husera hemma hos dem. Mycket bättre ju.
När jag var och lämnade av henne gick det två älgar några meter bakom oss, tur att hon inte är någon älghund, för jaga efter en hund tio över sju på morgonen i den kylan är inget jag vill vara med om:)

Nåja, jag har faktiskt ätit godis idag. Det var inte särskillt gott, smakade mest bara socker. Hoppas bara det håller i sig nu det här också. Annars gör jag inte så farligt mycket. Är ledig nu tors-fre men behöver faktiskt inte ens städa! Inte mer än moppa efter att sotaren varit här idag iaf. Så imorgon ska jag nog ta en lugn dag i soffan och se serier och läsa boken jag lånade av Nettan.

Nu ska jag googla vidare om alla hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0