Molle

Den här lilla underbara varelsen kom Älsk med på flyget i torsdags.




Tyvärr var det ju inte hos oss den skulle stanna. Den flyttade till Vitå igår och jag vill dit och mysa med lillvalpen mest hela tiden. Han var väldigt väldigt liten, Vilja var minst dubbelt så stor när vi hämta henne. Jag sa till Erik att vi blev nog blåsta på hennes ålder. Fast näe, vi har ju papper på när hon är född, och hon var störst i kullen. Hur som helst blev jag alldeles kär i den här filuren och gav på förslag att vi skulle ta hem syrran hans till veckan. Men jag blev nedröstad.

Rätt mycket folk i farten idag måste jag säga. Det var folk hela, hela tiden. Fast tiden går åtminstonde fort, och det gillas.
Igår var vi och handla julklappar, och nu har vi bara en kvar till lilla Elias. Och det är nog den enklaste julklappen av alla. Det börjar bli många barn att köpa julklappar åt, men det är bara roligt tycker jag.

Ikväll är det lungt här. Jag hade velat göra något, men jag vet inte vad. Så jag ser Robinson. Sådär lagomt kul. Nåja, jag är rätt trött så det kanske är lika bra. Jag är lite sugen på att baka lussebulla, men det kändes som lite för omständigt projekt den här tiden på kvällen. Jag hinner kanske till veckan om jag har tur. Den är dock ganska uppbokad. Jobb tis-ons. Eventuellt inbokad på torsdag med att träffa Hanna, fredag till Vitå och kolla in brorsans och Lissis nya hus. Och sen jobb under helgen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Nettan

Mums med lussebulla! Baka så jag får smaka! ;)

2009-12-05 @ 22:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0