090428

Ännu en helg som rusat förbi. Jag har jobbat, som vanligt. Dock bara korta 12-16 pass, men ändå. Ska jag ändå dit jobbar jag gärna mer än så. Det har varit jippo på jobbet också, 30-års jubileum, för typ fjärde gången sen i februari. Jag börjar misstänka att vi kommer få vara med om fler jubileum under året. Vi hade iaf livemusik (och de är så jävla duktiga de som brukar spela på våra jippon!)en trollkarl, tävlingar och bjöd på fika. Jag hade dock ruskigt roligt åt trollkarln, han hade śånna där ballonger som man kan vrida och göra figurer av, och figurer gjorde han till alla barn. Allt som oftast kom de med en blomma eller en hund, men helt plötdligt dök det upp en liten grabb med, ja, jag höll på börja gapskratta där jag stod. Det såg ut som att han gick runt med en gigantisk snopp i handen, och jag funderade och funderade på vad fan trollkarln tänkte med? Det skulle ju antagligen se ut som ett svärd, men alltså. Trollerimästaren själv måste ju ändå se vad det blev? Ja, de förgyllde då våran dag i kassan när vi såg knattarna komma förbi med sina "svärd".

Nåja. I fredgas for iaf älsk och jag in till Luleå en sväng. Tittade efter mobiltelefon eftersom min är helt kass. Hittade en jag verkligen ville ha, men blev lite snål och köpte istället en ny SonyEricsson. Den är så fin så, men jag känner mig inte riktigt nöjd med den. Så vi får se hur det blir. En kollega på jobbet kanske skulle köpa av mig den. Och då blir det istället den jag verkligen ville ha.

Snart är det Valborg också! Och se där, snön är borta trots allt! Det kunde man inte tro för en vecka sen drygt. Våran gård äri princip snöfri, bara snöhögarna efter traktorn kvar. Vi ska iaf till Nettan och Martin på Valborg:) Ska bli kul. Lite drygt bara att jag jobbar till 19.15. Men jag räknar med att Nettan står redo med en cider i trappen när jag sluter upp!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Klart jag gör! ;)

2009-04-28 @ 11:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0