Dåligt samvete

Städdag idag, sådär kul. Men det blir ju fint och luktar gott iaf. Nu tänkte jag nästan ta mig an toan, skrubba duschväggen och sådär. Varför kan jag inte vara lika manad till att städa nu som jag var förra veckan?

Jaja, min jacka har kommit idag iaf så jag ska snart fara och hämta ut den. Hoppas verkligen den passar den här gången! Annars får jag nog köpa mig en jacka på stan. Har sett många som jag kan tänka mig så:)
Också ska jag fara och kopiera upp det sista arbetsgivarintyget. Hade ju såklart glömt ett hemma när jag var och kopiera dem igår. Bäst att göra det så jag får alla papper inskickade någon gång.

Blev väckt av telefonen runt 7 imorse. Då hade jag sovit ungefär 4 timmar, med andra ord ganska död. Nåja, jag blev pigg på 5 röda iaf, som alltid när telefonen ringer. Det var Lissi som undrade om jag kunde komma och vara barnvakt idag. Det hade jag gärna gjort, men samtidigt är det svårt att vara borta hela dagen när jag har hunden hemma. Plus att städningen här hemma var ett måste idag, så jag sa att det inte gick. Får alltid så dåligt samvete när jag säger Nej till folk. Jag vill helst alltid kunna ställa upp när nån behöver hjälp. Låg och grubblade länge innan jag kunde somna om igen, "nej, nu kan hon inte fara på det där kanske för att jag sa nej."  Jag hoppas verkligen det löste sig för henne.
Men jag kände hur som helst att jag måste se till att göra mina måsten nu också. Har ju ändå en del i veckan att fixa.
Nåja, nästa gång kanske jag har möjlighet att ställa upp!

Nu ska jag fortsätta med städningen innan jag drar mig iväg ner till Konsum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0