Fiskeresa

Hemma igen efter turen till fjällen. Jag kan lova att det var riktigt härligt! Fint väder nästan hela tiden till och med. Vi började fiska i Arjeplogsströmmarna, var jättevackert där, men ingen fisk däremot. Vi såg två stycken hoppa, men vad gör det när de ändå inte fastnar? Jag hade grymma problem med mina stövlar, inhandlade 1837, de vägde ett ton och var 3 storlekar för stora. Men på något sätt klarade jag mig ändå undan från att ramla och få skavsår.
Vi for till våran stuga i Jäckvik mot kvällen, och var tvugna testa fisket i Hornavan också. Regnet började ösa ner sekunden vi kom ner till vattnet, men, vi fick faktiskt tre öringar!
Lördagen for vi upp till Tjärnberg och skulle fiska i pölarna där mamma och pappa "alltid får fisk". Var världens uppförsbacke innan man tog sig fram till första sjön. Men, inte ett napp. Erik fick faktiskt en miniöring där, men det var allt.
Så vi gick vidare till nästa sjö, där det var tjock mossa runt om. Tala om att det var grym träning att gå runt där! Erik och pappa fick upp 3-4 öringar var, men mamma och jag stod tomhänta. Precis när vi ska börja gå tillbaka så får jag faktiskt upp en rätt fin öring! Där var min dag gjord!
Innan vi for hemmåt på söndagen så stannade vi till i Arjeplog igen för lite fiske, inte i Strömmarna den här gången dock. Nog för att det strömmade där vi var också, men där var det riktigt stendött. Dock var spångar över hela området så det var lätt att ta sig fram.
Jag skulle lätt göra en sån här tripp igen. Kanske med att ta helipkoptern upp till kalfjället också.Det skulle vara riktigt kul.





Älsklingen ringde och väckte mig för en stund sen, och tur var det eftersom Nettan kommer snart. Vi ska till Bergåsa idag hade vi tänkt. Kanske grilla en korvbit och sådär.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilka fina bilder! Ser ut som ni har haft det jätte mysigt! :)

2008-09-02 @ 16:36:27
URL: http://nooz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0