Städa?

Ny vecka igen. Tala om att tiden går fort! Har iaf jobbat i helgen, mina roliga 4 och 5 timmars pass. Nä, det är verkligen ingen höjdare för man står i kassan hela tiden då, bortsett från kvartsrasten. Jaja, så är det. Har pratat med facket idag igen så nu får vi snart se hur det här slutar.

Idag hade jag egentligen planerat in städdag efter helgen dammande. Men än har jag inte kommit längre än att jag dammsugit upp lite glassplitter jag hittade och sköljt av mattan som Vilja spydde ner. Och vikt tvätt. Nästa steg blir nog att hänga upp ny tvätt och starta nästa maskin.
Jag skulle så behöva en trappstege nu när jag ska städa så jag når upp över allt. Betongdammet där har ju lagt sig över allt. Väggar och tak ska alltså torkas av.

Men muren är nu putsad, till helgen ska den spacklas och så ska det gjutas och därefter läggas plattor. Sen hoppas jag att det inte tar allt för länge innan de kommer och installerar kaminen åt oss:)

Nä, nu ska jag gå och kolla hur läget är med våran kräkiga hund. Usch, inte kul alls när hon mår dåligt och kräks så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0