Skön onsdag

Jag är helt dagvild just nu, men har kommit fram till att det trots allt är onsdag. Vaknade betydligt tidigare än vad jag trodde jag skulle göra eftersom klockan blev över fyra innan jag var i säng i natt. Men, det var ju bara bra! Ringde och väckte upp Nettan på en gång och drog med henne till stan. Skulle bjuda henne på lunch, men väl där upptäcker jag att jag har inget av mina kontokort med! Det höll på att sluta med att vi fick fara hem hungriga igen, men då kom jag på att på ett av mina gamla Nordeakort ligger de lite pengar! Så det fixade sig som tur var=) Ibland lönar det sig att ha dubbla banker!
Hemma igen så drog vi på prommis med hundarna på en gång. Så härligt väder ute idag! Därefter har jag inte gjort så mycket. Tagit nån tova bakom Viljas öron och dammsugit. Ska nog ta och fixa lite middag snart också.
Nu är det snart torsdag också så min älskling kommer hem! Jag längtar så mycket efter honom! Synd bara att jag ska jobba hela jäkla helgen.

Nåja, jobb ska jag egentligen inte klaga på. Fick beslut från a-kassan idag hör och häpna! jag som trodde de skulle ta lika länge till efter att arbetsförmedlingen klantat sig. Fick iaf en hyffsad dagpenning, men däremot, sitter jag i den sämsta sitsen som deltidare. Så otroligt låg procent, samt att det är skrivet 6h/vecka, så mina 75ersättningsdagar dras det av varje vecka, även dem jag inte jobbar. Lite surt ändå, det är alltså endast 18 veckor, så nu hoppas jag verkligen att jag får jobba extra utav bara helvete!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Dom nya a-kasse reglerna är ett slag i ansiktet för oss vanliga arbetare!

2008-10-15 @ 22:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0