Vårflod

Och en ordentlig vårflod kan jag lova! Har aldrig förr sett så högt vatten i ån, och gubbarna som stannade och pratade med mig hade aldrig heller sett det tidigare. Det hade varit nära den här vattenmängden för flera flera år sedan sa dem, men inte alls så här mycket.
Håller på ladda in bilderna nu så bildbevis kommer senare.

Helgen har varit grymt händelselös. Jobbat sen i onsdags. Så typiskt att jag ska börja jobba när Älsk kommer hem och nu när han farit - ja då kan man ge sig fan på att jag är ledig igen! Åh, skulle vilja ha en mån-fre jobb nu på stört! Då skulle man ju iaf hinna träffas nån gång... nu är jag ledig knappt var annan helg han är hemma. nåja, that´s life.
Jag har ju ett jobb iaf så jag ska inte klaga för mycket. Fast jag skulle hemskt gärna vilja vara hemma helgerna när han är hemma.

Nu ska jag börja städa, börjar med övervåningen, sen käk hos mamma och pappa och nedervåningen under kvällen. Så ser planen ut iaf. Slutar det bara blåsa så ska jag ge mig ut på prommis också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0