Våran sprattelflatte

Tänk vilken lyx det är att få vara ledig tre dagar i rad! Aldrig uppskattade man det på samma sätt förr när vi gick på det gamla schemat, eftersom vi alltid hade tredagars helger då. Iofs har jag nästan två av tre heler långa nu också, eftersom jag brukar välja att jobba en lördag och istället ta ledigt en måndag, så mina lediga dagar flyter ihop och blir en tre dagar helg det också. Det är bra för hunden. Allt hon inte behöver vara ensam är ju ett plus.

Hunden kanske jag ska berätta om. Våran lilla Vilja. Hon är blandras av 75% Flat coated retriever och 25% Golden retriever. Kolsvart som ni sett på bilderna i tidigare inlägg och världens goaste och gladaste. Men det är väl så flattar är, glada åt allt och alla. Det spelar ingen roll om man var borta 2 minuter eller en hel dag, man blir alltid lika glad bemött av henne. Hon börjar bli en stor tjej nu, blir sju månader sista mars. Hon har en bästa kompis, Lady, som hon älskar att busa med. Springa fritt på isen och härja verkar vara en riktigt höjdare.



Nu är det dags att hoppa i duschen och göra sig i ordning. Först ska vi till stan och sen till Tvärån! :)

Kommentarer
Postat av: nettan

Jisses vad snyggt du fått bloggen att bli ;D

2008-03-18 @ 11:47:20
URL: http://nooz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0