Dslr/Kompakt

Jag står i valet och kvalet över hur jag ska göra med min systemkamera. Ska jag sälja den nu, och köpa en liten kompaktkamera tills vidare? Nu medans jag ändå kanske kan få slant för den. För sanningen är ju den att ju längre jag väntar, ju mindre får jag för den. Jag kommer ändå vilja byta systemare sen. Dels för att den har så liten display, dels för att jag tror en Nikon skulle passa bättre i mina händer.
Men samtidigt är jag ju så kär i min lilla systemare! Att byta till en kompaktare är verkligen att byta ner sig. Men samtidigt, det är snart vinter igen, och då fotar jag inte särskillt mycket.
Är lite rädd att jag kommer ångra mig om jag säljer den. Men och andra sidan så finns ju alltid möjligheten att köpa en ny.
Men tänk om jag köper en kompaktkamera, och blir helt missnöjd? Tänk om de blir mycket brus i bilderna? Dålig färgåtergivning? Om den är för långsam?

Jag skulle så vilja ha en systemkamera i kläderna av en kompaktkamera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0