Upprörd kan man säga

Det var den lediga dagen, och inte har jag fått mycket gjort. Mina planer var att jag skulle städa här hemma till tusen eftersom det ändå var dåligt väder. Men, man kommer alldelels för lätt in i "dåligt väder lunken" hängades framför datorn eller teven. Finns alltid något som är intressantare än städningen man tänkt sig. Också har jag spenderat en stor del av dagen i telefonen med Malin. Åh, det var härligt att få surra lite! Ja, nästan 4½ timme lyckades vi surra bort. Upptäckte de först när jag insåg att min mobil var riktigt kokhet. Nåja, det var kul att surra lite iaf. Och vi har gått igenom sommarplaner fram och tillbaka och kollat priser hit och dit. Och det slutade med att vi troligtvios håller oss på hemmaplan!

Nåja, efter det kom jag mig iaf för att diska och dammsuga, så jag har ju iaf gjort något idag. Men sen kom Nettan och Lady och höll mig sällskap ett tag:) Härligt för hundarna att få springa och busa också. Vilja behövde det eftersom jag dragit ut på prommisen i spöregnet idag. Men nu är hon iaf trött och ligger och vilar.

Imorrn är det jobb igen som väntar. Och, jag är väl inte särskillt pigg på det efter gårdagen. Jag fick nämligen se ett schema som visade att jag troligtvis kommer åka ner på 15% from första september. Jag kommer då att jobba 2/3 helger samt bli  inringd när folk är borta. Kul, jävligt kul. Om han då hade kunnat säga det öga mot öga, men när jag får se det på ett schema så blev jag bara arg. Ska kolla läget nån dag hur det verkligt är tänkt det här.  För är det meningen att jag ska gå ner till 15% igen, då måste jag söka mig där ifrån. Man kan inte leva på en sån anställning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0