Skendräktig

Jag vet inte vad det är med mig, men jag kan verkligen inte hålla dagarna rätt! Flera veckor i rad har jag nu trott att det är onsdag när det verkligt visar sig vara tisdag. Lika störande varje gång, för jag hinner alltid tänka och säga flera gången att "imorgon kommer Erik hem!". Också visar det sig alltid att jag måste vänta ännu en dag. Åh, jag blir så ledsen! Men snart har han julledigt iaf så jag får ha han här hemma i nästan tre veckor. Vissa har det bra:) Själv ska jag jobba i princip hela julen. Men ändå, han är ju iaf hemma när jag kommer hem från jobbet. Underbart!

Idag har jag gjort det man inte får också. Tackat nej till jobb imorgon. Känns fel, men jag behöver en ledig dag att fixa lite saker. Visst, jag är arbetslös, men jag är nästan fler dagar på jobbet nu än vad jag var när jag jobbade 85% tidigare. Och då halkar allt annat bort. Och ingenting fixar ju sig självt eftersom jag är ensam under veckorna. Nåja, så är livet ibland. Jag ska ju jobba resten av veckan så det är nog ingen fara.

Förresten har vi en skendräktig hund här hemma också. Hon är inte värst ändå, och jag hoppas det inte blir mer än så här. Hon slutade äta i slutet av förra veckan, men åt med världens aptit hos mamma och pappa. Tyckte det var lite konstigt, men tänkte inget mera på det, tills igår. Då kom hon med sin rosa pipleksak genom köket och gick runt och gnydde. Jag trodde ju självklart hon ville leka så jag kastade iväg den, men hon rusade inte efter den som hon brukar, utan gick fram till den och bar försiktigt den i munnen och gnydde. Jag fattade fortfarande ingenting och kastade iväg den igen. Samma sak ännu en gång. Hon var så försiktig med den och la den vackert i bädden efter det. Testade lägga den en bit bort och strax därefter gick hon försiktigt och hämtade tillbaka den. Då ringde klockan för mig. Stackarn, sitter matte och kastar hennes lilla rosa valp. 
Läste just på nån sida att man ska plocka undan deras "valpar" för att lindra skendräktigheten, så det blir väl så. Men frågan är om de inte bara hittar sig nya valpar då? Huh?


Jaja, nu ska jag bädda ner mig i sängen för jag FRYSER. Det är typ -20 ute. Alldeles för kallt med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0