Härlig dag!

Så var den lediga dagen förbi också. Men den har varit bra:) Jag for till Luleå och spenderade dagen på stan med Malin och lyckades faktiskt köpa både en och två saker. Dels en jättemysig kofta från HM och lite annat nödvändigt och ett skåp som ska upp på toan. Vi höll väl till på stan i fem timmar, men med avbrott för mat och fika förståss för att sen fara ut till Dollarstore. Kan inte minnas sist jag var på stan så länge. Ganska hemskt när jag tänker på de. Förr rann man ju där lite titt som tätt.
Nåja, det blir väl ingen vana nu heller när jag troligtvis ska ner på 15% igen. Det kommer liksom inte finnas några pengar att spendera då=/ (och inte spara för den delen heller) Hoppas jag får mig ett annat jobb fort. Riktigt fort, för som jag känner nu vill jag helst inte dit nå mer.
Jobbigt det där, jag vill jobba där, har alltid trivts så bra med alla kollegor och arbetet i sig. Men nu, nu känner jag mig så trampad på och sämst så jag har inte den minsta lust att fara dit. Nog för att jag vet att jag har många av arbetskompisarna bakom mig. Men ändå. Han tog verkligen bort arbetsglädjen för mig.
Nåja, nu hoppas jag att jag lyckas få mig ett jobb nån annanstans, helst i Piteå=)


Malin och jag i Alanya augusti 2007

Imorgon blir det alltså jobb, från 11 till stängning. Roligt värre med  andra ord. Jag tänkte roa mig med att ringa till a-kassan och höra hur det funkar. Om jag jobbar mina helger och stämplar upp 75 dagar, kan jag då när dagarna är slut säga upp mig utan straffdagar? Ja, de beror helt på hur de räknar. Det jag tjänar på deltiden måste vara under det jag har i dagpenning som heltidsstämplande. Eller nått sånt. Svårt att veta hur man ska räkna. Så jag tänkte låta a-kassan kolla upp det åt mig. Annars vettetusan hur jag ska hålla mig på god fot för att kunna bli uppsagd när dagarna är slut. Så vidare jag inte lyckats få mig ett nytt jobb så att säga.

Efter jag lämnat av Malin hemma for jag ut till Storheden och köpte en matta åt mamma. Passade även på att springa in på OnOff och kolla vad de tog för en kabel till datorn. 379:- jävla spänn! Så den hängde jag snabbt tillbaka på pinnen och for till Biltema istället. Ringde upp Erik och bad han kolla vad vi hade för utgångar på datorn, och nu tror jag vi lyckats hitta en lösning. Som var betydligt billigare än Onoffs kabel.
Hittade även en ny boll åt Vilja, testar med en basketboll den här gången. Kanske håller lite bättre eftersom den är rätt kraftig. Återstår att se:) Än så länge är den hel iaf, och det är nästan rekord.

Väl hemma hann jag inte mer än släppa ut Vilja så kommer Nettan och Lady springades efter vägen. Hundarna fick busa en stund och sen gick vi på en prommis. Var skönt att få vädra mina tankar lite om hur jag ska gå till väga också. Fick se en massa fina bilder Nettan framkallat också. Måste nog få fingrarna ur och själv skicka in på framkallning nu snart. Nåja, var kul med lite besök iaf=)
Nu väntar sängen, ska ju som sagt upp och jobba imorgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0