Städdag?

Då har syrran varit här och hälsat på. Vilja blir verkligen tokig när det ringer på dörren. Men hon lugnade sig rätt fort ändå. Känns skönt att det börjar gå mot rätt håll. Har inte alls uträttat allt jag hade tänkt idag. Jag har bara dammsugit (ett måste typ varje dag nu när hon löser så himla mycket hår) plockat undan lite kläder från hallen, diskat och varit ute och borstat av Vilja typ 3 kg päls. Och gjort fruktsallad när syrran kom. Nu klarar jag mig utan problem till middagen:)
Rinde även Nettan för att jag hade tänkt ta med henne på prommis, men hon var precis på väg till Luleå så de blir väl kanske när hon kommer hem, hoppas jag iaf! Skulle så vilja gå ut och gå men jag tycker det är lite småtråkigt att gå själv. Bara hoppas Nettan har lust senare=)
Nä om man kanske ska ta och starta en maskin med lite tvätt och ta och byta sängkläder. Har ju faktiskt köpt ett par ljusgröna som känns riktigt våriga och fina så:)

Förresten tinar det grymt mycket ute, det rinner vatten för fullt från gården, var nästan sugen på att ta fram krattan och börja lite när jag satt i solen på förmiddagen. Men, de måste nog få torka upp först. Såg att syrenerna hade börjar knoppa sig också. Härligt! Bjuder på en bild, dock är den från förra året då jag inte orkar leta reda på minneskortet och gå ut och fota just nu.

image23

Den är däremot tagen i början av maj nån gång, men ändå.


Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, det är så mysigt med moped också, och ekonomiskt :) Vi ska flytta inom Kalix bara, kommer bo rätt centralt i ett litet hus.

2008-04-29 @ 08:02:33
URL: http://zpray.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0